“DEPRINDERI PENTRU O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ”
“DEPRINDERI PENTRU O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ” este un curs de dezvoltare personală şi autocunoaştere pentru copii. Copiii noştri au nevoie să cunoască, să înveţe de mici principiile şi deprinderile unei vieţi sănătoase, puternice, care să-i ajute să crească frumos, pentru a putea deveni adolescenţi stăpâni şi siguri pe sine, pentru a deveni adulţi conştienţi de capacităţiile pe care le deţin (pentru a se bucura de succesul profesional, social, sentimental), pentru a deveni părinţi responsabili şi atenţi cu familia şi cu cei din jur.
Gândurile şi problemele copiilor sunt asemănătoare celor ale adulţilor.
Copiii pot manifesta următoarele problemele de comunicare, relaţionare, socializare, adaptare:
→ “urăsc faptul că este luni şi trebuie să mă duc la şcoală, unde nimeni nu vrea să se joace cu mine!”;
→ “uneori când mă duc la şcoala mă simt agresat de ceilalţi copii, nu am puterea sa le spun părinţiilor prin ce trec la şcoală!”;
→ “mă simt un ciudat/ciudată!”;
→ “copiii râd de hainele mele şi mă tratează cu ură!”;
→”copiii mă jignesc!”;
→”mama nu mă înţelege!”;
→”tata îmi spune să fiu mai barbat , să mă port mai bărbăteşte!”;
→ “weekend-urile sunt mult mai bune, nu am şcoală, părinţii mă lasă să fac ce vreau!”;
→ “vreau doar să mă joc, nu îmi place să merg la şcoală!”;
→ “sunt trist, părinţii mei se ceartă permanent!”;
→” tata mă face să mă simt ca o prinţesǎ, acum că părinţii s-au desparţit îmi este dor de tati, iar mama nu mă lasă să-l vǎd!”;
→ “vreau să le spun ceea ce simt, dar nimeni nu mă ascultă, sunt prea mic şi nu mă iau in consideraţie!”;
→ “nu am pe nimeni cu care să vorbesc, bunicii mă înteleg şi mă ascultă, dar din păcate sunt prea departe!”;
→”mama este mereu nervoasă şi îmi este frică sa îi spun ce notă am luat la şcoală!” şi exemplele pot continua.
Cu ce te ajută programul “DEPRINDERI PENTRU O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ”?
Scopul programului este de a ajuta in mod pozitiv şi de a îmbunătăţi vieţiile multor copii, de a-i ajuta să-şi exprime sentimentele, emoţiile, încrederea în sine.
“Deprinderi pentru o viaţă sănătoasă” este un program educaţional realizat de specialişti terapeuţi cu vaste cunoştinţe în psihologia copilului.
În cadrul acestui curs de dezvoltare personală pentru copii, se folosesc metode alternative de învăţare nonformale, informale şi experimentale, noninvazive, dedicate şi create special pentru suportul şi sprijinul copilului.
Relaţia care se stabileşte în cadrul grupului este una de colaborare, prietenie, simpatie, socializare pentru copii.
Cum va percepe copilul tău cursul?
Un curs flexibil, uşor, plăcut, neobositor, dar dinamic, care îi asigură copilului securitatea personală, precum şi posibilitatea de a învată să comunice, să-şi exprime trăirile, emoţiile, gândurile, sentimentele.
Acordă-i copilului tău bucuria de a-şi petrece timpul liber într-un climat plăcut, armonios, alături de psihologii specializaţi ai CENTRULUI DE EVALUARE PSIHOLOGICĂ DOROBANTI-PERLA care prin distracţie şi creativitate vor dezvolta capacităţile şi abilităţile native ale copilului tău.
Ajută-ţi copilul să fie pregătit să se descurce şi să facă faţă cu succces programului şcolar, într-un mediu informal!
Obiectivele programului:
→ să crească gradul de conştientizare a situaţiilor potenţial periculoase;
→ să înveţe să vorbească despre sentimente, trăiri, emoţii;
→ să înţeleagă experienţele negative, de agresiune din viaţa lor;
→ să îşi îmbunătăţească comunicarea interpersonală;
→ să îşi dezvolte abilitǎţile de socializare;
→ să crească stima de sine;
→ să depăşească tracul şi emoţiile;
→ să cunoască şi să dezvolte auto-disciplina şi respectul pentru ceilalţi;
→ să înveţe să îşi dezvolte capacităţile de autocunoaştere, relaţionare cu părinţii, cadrele didactice, cu ceilalţi copii;
→ să îşi dezvolte abilităţile empatice;
→ să cunoască şi să activeze resursele creative;
→ să dezvolte coeziunea şi dinamica de grup.
Centrului de Evaluare Psihologica Dorobanti-Perla vă sprijină prin 2 module selectate pe criterii de vârstă:
MODULUL 1:
Pentru copiii cu vârste cuprinse între 10-12 ani. În cadrul programului “DEPRINDERI DE VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ”, cei mici o să se bucure de o atmosferă minunată de basm unde au posibilitatea:
→ să înveţe să comunice cât mai eficient;
→ să înveţe să îşi exprime sentimentele;
→ să înţeleagă şi să înveţe cum să-şi gestioneze emoţiile;
→ să-şi dezvolte creativitatea şi spontaneitatea;
→ să îşi crească încrederea în sine;
→ să descopere modalităţi creative de a rezolva conflictele;
→ să facă faţă cu succes situaţiilor problematice;
→ să dezvolte resursele proprii.
MODULUL 2 ”PUBERTATEA”:
Acest modul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 12 şi 16 ani.
Pubertatea este una dintre cele mai profunde perioade de tranziţie din viaţa copilului, din punct de vedere biologic, social şi bineînţeles psihologic. Această etapă începe prin schimbări subtile asupra caracteristicilor fizice şi morfologice şi culminează cu maturitatea sexuală. De obicei, la fete etapa pubertăţii se manifestă în intervalul 10-14 ani, iar la baieţi între 11-16 ani .
Schimbările interioare, specifice acestei etape a vieţii, se produc cu aproximativ un an înainte ca rezultatele să fie vizibile. Atât hormonul masculin de reproducere, testosteronul, cât şi hormonul feminin, estrogenul, sunt prezente la ambele sexe.
Din punct de vedere psihologic, fetele ajung să se simtă jenate de faptul că au forme mai feminine, se confruntă cu probleme emoţionale şi comportamentale, şi sunt înclinate către o relaţie conflictuală cu părinţii. În timpul pubertăţii, certurile dintre copii şi părinţi se amplifică, iar apropierea dintre ei se reduce. În această perioadă se trasează liniile generale ale structurii psihologice: introvertit sau extrovertit.
În cazul în care părinţii sunt autoritari şi vor să-şi impună propriile păreri, copiii ajung să se confrunte cu mai multe probleme emoţionale şi comportamentale.
PRIMA DRAGOSTE ŞI PRIMUL SĂRUT
Pubertatea este perioada în care copiii se indrăgostesc prima oară, dar tot în această perioadă sunt cel mai uşor de influenţat de către persoanele din jur. De aceea se impune ca adolescenţii să obţină informaţii corecte de la o persoană neutră, care le poate dobândi încrederea.
Efectele psihologice:
Perioada pubertăţii poate avea importante consecinţe psihologice şi sociale. De exemplu, băietii aflaţi la pubertate precoce sunt mai înalţi şi mai puternici decât prietenii lor, astfel cu uşurintă atrag atenţia celorlalţi, în special a fetelor. De asemenea, băieţii cu un aspect fizic placut sunt mai încrezători, mai siguri pe propriile forţe şi mai independeţi. Pe de altă parte, băieţii care ating mai târziu perioada pubertaţii, sunt mai puţin încrezători din cauza aspectului fizic copilăros şi fragil, atunci când se compară cu prietenii şi colegii aflaţi în plin proces de dezvoltare.
Totuţi, pubertatea precoce nu are întotdeauna efecte pozitive asupra băieţilor, deoarece maturizarea sexuală timpurie la băieţi este însoţită de agresivitate din cauza producerii unor cantităţi ridicate de hormoni masculini. De asemenea, băieţii aflaţi la pubertate precoce par a avea o vârstă mai înaintată decȃt colegii lor, se confruntă cu o presiune socială ridicată care îi forţează să se alinieze normelor specifice adulţilor, cu toate că nu sunt pregătiţi cognitiv şi emoţional. De asemenea, această categorie de băieţi îşi încep mai devreme viaţa sexuală, fapt care îi expune riscului dezvoltării unor comportamente sexuale deviante.
Baietii ating maturitatea sexuala În aproximativ 6 ani de la primele schimbari vizibile ale pubertatii.
În rândul fetelor, pubertatea precoce determină maturizarea aspectului fizic, ceea ce cauzează nesiguranţă şi scăderea stimei de sine. De asemenea, fetele care ating mai devreme maturizarea sexuală sunt predispuse manifestării tulburărilor de alimentaţie. Potrivit statisticilor, jumătate dintre fetele care ajung mai devreme la pubertate, urmează un regim pentru scăderea in greutate. În plus, acestea se confruntă cu avansuri sexuale din partea băieţilor înainte de a fi suficient de mature emoţional şi mental. Mai mult, începerea activităţii sexuale mai devreme, creşte riscul apariţiei unei sarcini nedorite, în acelaşi timp fiind predispuse abuzului de alcool sau droguri.
Fetele ating maturitatea sexuala dupa aproximativ 4 ani de la primele schimbari fizice specifice pubertatii.
Prin intermediul modului “PUBERTATEA” vom ajuta copiii sa ÎnŢeleaga corespunzator transformarile fizice Şi psihologice ale acestei perioade, sa constientizeze efectele deciziilor greŞite luate În aceasta perioada Şi sa ÎŞi creasca gradul de conŞtientizare a situaŢiilor potenŢial periculoase.
Centrul de Evaluare Psihologica Dorobanti-Perla prin programul “DEPRINDERI DE VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ” oferă confidenţialitatea fiecărui participant al grupului, nu permite jigniri, injurii sau alte fapte care ar putea să lezeze personalitatea participantului.
Programări pentru acest curs se fac la adresa consultatii@psyhology.ro sau prin live chat-ul din dreapta.
Vă rog să specificaţi denumirea cursului şi modulul, precum şi datele personale.